top of page

ראיון מיוחד עם רועי יניב (ג'וניור), מנהל מחלקת יין ב-IBBLS

תפסנו את רועי יניב (ג'וניור), מנהל מחלקת יין ב-IBBLS, לשיחה על השינויים שעברה תעשיית היין הישראלית מאז התפשטות מגיפת הקורונה בארץ. איך משתלב ה'אני מאמין' שלו לגבי יין בתוך בניית פרוטפוליו החברה, ומה הוא צופה לעתיד.


ספר קצת על עצמך

חודש הבא בן 40 ריבונו של עולם. גרוש +3 גוזלים, הבכור בן 10. נכנסתי ליין דרך הבית ספר מספר 1 לקולינריה – קופי בר בתחילת שנות ה-2000. כמו שנאמר – דינוזאור. 3 שנים ראשונות של הרברט סמואל כאחראי על תחום היין ולאחר מכן הסומלייה הראשון של טוטו. בשלב הזה הבנתי ששירות לקוחות במסעדה קשוח לי ועברתי צד ליקב רמת הגולן. כמעט 10 שנים בהדרכה וקידום מכירות של היקב עד שהגיעה ההזדמנות שחיפשתי להתעסק עם העולם הגדול – יבוא יין. כיום סוגר שנתיים בחטיבת האלכוהול של CBC. פורטפוליו בתהליך גדילה מרגש ומאתגר עם יינות היבוא שלנו, יקב תבור ועוד עניינים בחיתולים.

מה המגמות והשינויים שאתה מזהה בצריכת היין בשנים האחרונות, בעולם ובישראל בפרט? האם לקורונה היתה השפעה על שינויים אלה? אי אפשר להתעלם מאטרף הרוזה. כמו כל דבר המדינה הזאת עובדת על סטרואידים. משמע הכל בטירוף, בתביא כאן ועכשיו. לפחות בשנים האחרונות יש גם קשר בין מה מתאים לשתות כאן ומה ששותים בתכלס. ויש לכולנו עוד הרבה מה ללמוד. אם אפשר למצוא בקורונה המחורבנת משהו חיובי זה האסימון שנפל לקהל בקשר לצריכה בבית. ברור שזה בא על חשבון המסעדות אבל אולי כשנחזור לחוות שיגרה אמיתית, כשהקורונה זיכרון רחוק, נצליח ליהנות מ-2 העולמות. בכל מקרה הקורונה חייבה ועדיין מחייבת את כל היבואנים ויקבים ישראליים לחשוב מחוץ לקופסא ולהגיע ישירות לכתובת הלקוח.


איך אתה מחליט איזה יין יכנס למגוון שלכם? איך נעשית ההתאמה לקהל הישראלי? יש כאן דיסוננס לא קטן; מצד אחד אתה רוצה לחדש ולהביא יין שאף אחד לא שמע עליו כאן. מצד שני אתה גם רוצה להצליח למכור אותו וזה כבר אתגר רציני.


תן לנו המלצה ליין שאתה אוהב במיוחד

אני מרגיש שמבין 3 היקבים החדשים שהבאנו השנה, סוזנה באלבו מארגנטינה פוגעת בול במה שהקהל כאן אוהב, תמורה למחיר ובניית מותג שנים קדימה. מדובר בייננית יוצאת דופן וחריפה ממנדוזה, אשר מעיזה (!) להתסיס טורונטס בחביות עץ אלון. התוצאה משוגעת על כל הראש ואני חולה על זה. ואני חייב להוסיף גם משהו בלי אינטרס – וילמאר היה וכנראה יהיה יצרן היין האהוב עליי. שמפניית הרוזה שלו זה משהו לקחת לאי בודד. או כל יין אחר שהוא מייצר. ובכוונה אני מתייחס לשמפניות שלו כיין לפני הכל.


מה הטרנד הבא שאתה צופה בעולם היין?

לא יודע אם זה יתפוס או לא אבל הפחיות יין כאן. עכשיו רק נראה אם יצליחו להישאר. אני הרגשתי שהשוק עוד לא מוכן, כפי שלא היה מוכן ליין בקרטון (BAG IN THE BOX) או יין מהברז. מקווה שזה יצליח. צריכת היין של המדינה שלנו חייבת לצמוח סוף כל סוף אחרת נמשיך להסתובב סביב הזנב.

bottom of page