top of page

שיחות עם בוגרים ובוגרות - נווה וייס

אשת יין בקבוצת OCD ומנהלת בר היין תרצה בוגרת WSET Level 2 Award in Wine


ספרי קצת על עצמך

לעולם היין נחשפתי לראשונה כמלצרית צעירה. כמו רוב האנשים התחלתי למלצר כדי ״לשלם את החשבונות״ ולא ראיתי בזה משהו לטווח הארוך.

במהלך הדרכת היין הראשונה שלי עשינו טעימה השוואתית בין פינו נואר וקברנה סובניון – זו הייתה הפעם הראשונה שהבנתי שיין לא מתחלק רק לאדום ולבן.

מאותו רגע לא הצלחתי להרחיק עצמי מהעולם הזה, כל הזמן חיפשתי סביבי דרכים ללמוד ולהעמיק את הידע. עניין אותי לטעום כמה שיותר, ללמוד על עשייה ואזורים ולהבין את השפה שמדוברת סביבי.

מאז התגלגלתי הרבה בתוך התחום הזה כאשר אני לא מפסיקה ללמוד ולגלות עוד ועוד דברים, ועדיין עם אותה התרגשות של המלצרית המתחילה של אז.

איזה מגמות את מזהה בעולם היין הישראלי ו/או העולמי?

מה שאני חווה לאחרונה מצרכני יין זה פתיחות לדברים חדשים, בין אם זה "העלאת האוב" של זנים קדומים (בארץ ובעולם), או חיפוש של יינות פאנקים יותר, יינות כתומים וכו'.

הקורונה הרימה את עולם היין ואנשים התחילו לצרוך יותר יין בבתיהם וללמוד דרך זה. מרגיש לי שאנחנו באיזשהו שלב אחד קדימה, הלקוח כבר לא מחפש בהכרח את השמות הגדולים שמכיר או האיזורים הקלאסים ודווקא רוצה ללמוד ולטעום טווח גדול של סוגים שונים.

בעיניי זה מרגש לראות את העניין של אנשים, ובנוסף מאפשר לאוצרי התפריטים לשחק ולהביא דברים פחות קונבנציונליים וכך גם להמשיך ולהעמיק את העניין בכך.

מה הדבר שהכי מספק אותך בעבודה שלך?

למזלי העבודה שלי מרגשת אותי כל הזמן, בין אם זה לטעום יין חדש או אפילו בציר חדש וללמוד מסביב לזה, לחשוב על התאמת כוס למנה או להבין פתאום בפה את מה שאני לומדת תיאורטית, אבל הדבר הכי מרגש הוא לדוגמא כשמישהו מצלם את הבקבוק שהתאמתי לו, יש משהו מדהים בלהצליח להביא למישהו יין שמתאים לו, להעביר את ההתרגשות שלי ליין לאדם שמולי- זו הרגשה שיכולה ללוות אותי כל היום.

למה לימודי יין הם חשובים? מדוע בחרת ללמוד?

עולם היין הוא עולם ענק שמורכב מרבדים רבים בין אם חקלאות, כימיה או היסטוריה, ולהרגשתי לימודי יין מצליחים להפוך אותו לפחות מאיים. הם מלמדים שפה שאיתה ניתן לדבר על יין בצורה מקצועית ופלטפורמה להתאמן על השפה ולחדד אותה. מעבר לזה, זה גם מאוד מהנה ללמוד על אדמה מסוימת ואיך היא משפיעה על היין לדוגמא ומיד אחר כך לטעום יין מן האיזור נותן נופח אחר ליין ובשבילי מצליח לעגן את המידע בצורה טובה יותר.

bottom of page