top of page

איך בוחרים כוס יין?



שלי כלאכודה מחברת סופר נובה, מסבירה למה צריך לשים לב שבוחרים כוס יין הביתה, איך בוחרים את הכוס הנכונה ואיך שומרים עליה מפני שחיקה ושבר.

בואו נדבר קצת על בחירת כוסות יין לשימוש הביתי.

גובה ושטח אחסון, נקודה שכדאי להתייחס אליה כשרוכשים כוסות. כוסות עם רגל מגיעות בגדלים שונים, והרבה פעמים רוכשים כוסות ומתקשים למצוא את המדף הנכון לאחסן אותם, לכן אני ממליצה לבדוק לפני את גובה המדפים ולחפש מראש התאמה.

עם רגל או בלי?

בעיניי, זאת שאלה של החוויה שמחפשים, אם אלו כוסות עבור ישיבה סביב שולחן לארוחה, או לאירוח לא פורמאלי בגינה עם חברים וילדים. וכמובן איזה יין שותים? מגוון רחב של יינות יכול להתאים גם לכוס עם רגל וגם בלי, אבל יש יינות שלא יתאימו כלל לכוס בלי רגל.

יש כל כך הרבה סוגים איך בוחרים?

בכוסות היין שאנחנו מייבאים מSTOLZLE יש מבחר סדרות, ההבדל העיקרי בין הסדרות הוא העיצוב. בתוך כל סדרה אנחנו מייבאים תמיד דגם אחד ליינות בורדו דגם אחד ליינות בורגונדי ועוד 2 דגמים אוניברסליים בתכולות שונות שיתאימו למגוון רחב של יינות.

אז בשלב הראשון מחפשים סדרה שאוהבים ומתחברים ברמת העיצוב והתקציב, ובשלב השני בוחרים את הדגם הספציפי.

אני אוהבת להתאים לבית כוסות שיתאימו למגוון גדול ככל שאפשר ליינות שאתם שותים בבית, אני פחות מאמינה ברכישה של מספר דגמים שתופסים מקום במטבח ומשתמשים בהם לעיתים רחוקות. אני תמיד ממליצה לרכוש את מה שצריך ומתאים כדי שתשמשו ותהנו בו מדי יום.

איך לנקות את הכוסות?

כוסות קריסטל אפשר להכניס למדיח, הן יוצאות מבריקות ומפולשות, השבר הוא כשמעמיסים סירים או כלים גדולים עם הכוסות. מה עושים? מפרידים, כשאני מארחת אני עושה שני סבבים במדיח, אחד לכל הכלים, מרוקנת ומכניסה סבב נוסף של 30 דק רק לכוסות יין / שתייה ופריטים אחרונים שלא נכנסו בראשון, לרוב זה יהיה צלחות קינוח קטנות.

אם אין מדיח או מעדיפים לרחוץ ידנית, מסבנים ורוחצים כרגיל ובסוף ישר מייבשים ומפלשים, לא מניחים הפוך לייבוש כי סיכוי גדול שיפלו בגלל שהמשקל הוא בבסיס הכוס, וגם ייתכן ויקבלו ריח של מגבת מטבח או המשטח עליו הנחתם.

הכוסות של STOLZLE מיוצרות במשיכה של חומר מכאן שאין להם חלקים מחוברים, לכן הן חזקות מאוד ואין חשש שישברו במהלך השטיפה הידנית.


לכבוד השנה החדשה אנחנו מזמינים אתכם להתחדש בכוסות עבורכם ועבור יקירכם. למזמינים באתר www.store.supernova.co.il עם קוד הנחה w+stolzle 20% הנחה על מגוון הכוסות באתר.

בנוסף, ל10 המזמינים הראשונים עם קוד הנחה זה, מתנה בקניית 12 כוסות, מגבת פוליש מיקרופיבר מקצועית של חברת stolzle (בשווי 99 ש"ח).


שנה טובה

שלי כלאכודה

סופר נובה



bottom of page